Ser tillbaka på en händelserik helg

Natten till torsdag åkte vi upp till Älandsbro och bara slappade och umgicks och på fredagen fortsatte vi norrut till Norrflärke. Där väntade en trerätters middag och Patrik och jag förlovade oss. Eller rättare sagt: vi bytte ringar, för han friade till mig den 22 juli. (gick ner på knä och frågade om jag vill gifta mig med han :-D ) Men eftersom han ville vara lite traditionell så ville han vänta med att byta ringar tills han hade frågat min pappa om lov.
Eftersom kvällen gick så droppade det in vänner till mig och köket var ganska välfyllt med surrande människor.

På lördagen var det dags för möhippa för min underbara Emelie som gifter sig på nyårsafton. Dagen börjades med att vi samlades hos Emelies svärmor Bettan. Vid 13-tiden blev Emelie kidnappad och förd hem till Bettan där vi hade påbörjat någa vinflaskor. Hon fick duscha och göra sig iordning och kom sedan och satte sig med oss andra. Hon fick en slöja och krona och sen lekte vi lite lekar och åt ostbricka. Senare åkte vi in till stan och åt middag och efter den va det dags för Ladies night. Oerhört lyckad kväll.

Söndagen kom med råge. (Jag var väl inte den mest pigga människan i huset.) Men på eftermiddagen pallrade vi oss ner till Älandsbro igen och visade upp ringarna för Patriks mamma + hennes karl. Hon såg ganska förvånad ut. Tro om chocken har lagt sig?
Sedan åt vi middag och tog det lugnt en stund innan vi åkte hem.

Vi tycker jättemycket om att åka upp och hälsa på, men fasen så skönt det är att få komma hem och sova i våran egen säng!!!

På måndagen (igår) kände jag mig fortfarande bakis, så det blev en lugn dag. Gick iaf och handlade lite men sen blev det inte så mycket mer. Men på kvällen ringde Patrik och jag fårgade då om jag fick åka med han en sväng. Så det blev en sen kväll igår, men mysigt att åka uti skogen.

Idag har jag faktiskt gjort lite mer än igår. Har lämnat in mina svarta pumps som jag ska ha på galan vi ska på i november och tittade in på tattoo-studion som vi har här i Rättvik. En av tatuerarna ritade en skiss åt mig. :)) Sedan gick jag och handlade lite smågrejer innan jag gick hem och lagade mat. Kvällen har jag tillbringat i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0