En av alla karuseller

Det är mycket som har stått stilla i mitt liv i flera år.
För lite mer än ett år sedan träffade jag mitt livs kärlek och vi är fortfarande lika kära. Men sedan så har det inte hänt så mycket mer. Har fortfarande inget jobb och för många kilon på min kropp. Men nu har jobbkarusellen börjat snurra igång i alla fall. Jag har fått sommarjobb på Ica i Rättvik och har även fått börja jobba extra på Rättviksbagarn. Pang boom sa det! Fick jobba två nätter förra veckan och nu ska jag jobba en natt och förmodligen 3 nätter till, som det lät på hon när vi talades vid i morse. Det känns så otroligt skönt att få jobba och veta att nästa månad kommer det in lite pengar på kontot!! Jag har verkligen längtat efter det här, att kunna dela det ekonomiska ansvaret. Jag behöver inte längre känna mig som en parasit!
Måste bara förtydliga att Patrik inte tycker att jag är en parasit, utan det är jag, i min lilla hjärna, som tycker så.

Kommentarer
Postat av: Marie

Å så roligt för dej att du får jobba lite mer. Hoppas det kommer att gå bra på ica i sommar.

2011-05-29 @ 17:47:45
Postat av: Emmy

Ja det är skitkul, men ännu roligare blir det när lönen dimper in på kontot.

2011-05-30 @ 03:39:19
URL: http://prinsessanemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0